نمایش جزئیات

ذکر توسل جانسوز _ ویژۀ ایام فاطمیه و شهادت حضرتِ زهرا سلام الله علیها _حجت الاسلام عالی

ذکر توسل جانسوز _ ویژۀ ایام فاطمیه و شهادت حضرتِ زهرا سلام الله علیها _حجت الاسلام عالی

جبرییل نازل شد؛یا رسول الله خونه رو خالی کن.هیچ کسی غیر از خودت و علی نباشه.خونه خلوت شد.

یا رسول الله! از طرف خدای متعال دو تا پیغام دارم.به علی بفرمایید.

پیغام اول اینکه به علی بفرمایید بعد از شما خلافت به علی نخواهد رسید.باید صبر کنه.این پیغام رو به امیرالمومنین رسوند.فرمود:چشم یا رسول الله،صبر میکنم.

پیغام دوم از خدا:یا رسول الله به علی این پیغام دوم را هم بفرمایید.

وقتی این پیغام دوم رو به امیرالمومنین،پیغمبراکرم داد"غُشیَ عَلَی"امیرالمومنین افتاد.

الله اکبر! اون کسی که تو هیچ جنگی زانوهاش نلرزید،اینجا لرزید و افتاد.وقتی که بلند شد با اشکِ در چشم و بغضِ در گلو گفت:یا رسول الله! اگر خدا این رو میخواد چشم.

پیغام دومی که جبرییل به پیغمبر داده بود که به علی بفرمایید این بود که زهراتو جلوی چشمت میزنند ولی باید صبر بکنی.چشم یا رسول الله.

افتاد و با بغض در گلو و اشک در چشم گفت:چشم.چون عبده..‌چون بنده هست.

خدا انقدر ازش امتحان شهادت گرفت...علی جان! تو امتحان شهادت ۲۰ شدی.تو چه جنگ ها و موقعیت هایی بود که تو  تنها ایستادی وخیلیا بودند که فرار کردند.

ولی علی جان خدا میخواد ازت یه امتحان دیگه بگیره.تا حالا امتحان مردن ازت گرفتیم؛میخوایم حالا امتحان نمردن  ازت بگیریم....وایسی کتک خوردن زهراتو ببینی و نمیری....این سخت تر از امتحان قبلیه ها...از امتحان شهادت سخت تره...چون امیرالمومنین اگر بارها خودش به شهادت میرسید براش آسون تر بود تا وایسه و این صحنه رو ببینه.

امیرالمومنینی که میگفت :اگه یه زیوری از پای یک زن یهودی در حکومت من برداشته بشه؛اگر یک مسلمانی دق کند از این ظلم حق داره و پیش من ملامت شده نیست اون وقت شما نگاه کنید باید بایسته این صحنه رو ببینه و نمیره...ولی علی اون کسی هست که عبده...وقتی خدا این رو میخواد،چشم

.